lunes, 11 de mayo de 2020

PROPOSTES SETMANA 11-17 DE MAIG

PROPOSTES SETMANA 11 MAIG- 17 MAIG

BON DIA FAMÍLIES!! ESPER QUE VOS TROBEU TOTES I TOTS MOLT BÉ ENCETANT AQUEIXA NOVA SETMANA. UNA SETMANA ESPECIAL AMB DESESCALADA INCLOSA AIXÍ QUE ÀNIMS I PRECAUCIÓ. BON DILLUNS!!!

PROPOSTA DE LECTO-ESCRIPTURA: 5a LLETRA DE L'ABECEDARI.

AQUEIXA SETMANA TREBALLARÍEM LA LLETRA Y DE NA YOLANDA, SA MAMÀ DE NA CLAUDIA.

VOLTROS  LES PRESENTAU LA LLETRA  I TREBALLAU DE FORMA ORAL AMB ELLS EL SO DE LA LLETRA. 
A CONTINUACIO PODEN PENSAR SI SE LES OCORR QUALQUE PARAULA QUE TENGUI LA MATEIXA LLETRA, ENCARA QUE NO SIGUI AL COMENÇAMENT DE  PARAULA:  YOYÓ, PAYASSO, YANKI,  YUCA,..  EN EL CAS DE LA LLETRA Y ELS PODEU EXPLICAR QUE SONA COM LA I DE IKER I INDIA ENCARA QUE NO ÉS LA MATEIXA. TAMBÉ ELS PODEU MOSTRAR QUE SI VA PRECEDIDA DE LA N FORMEN LA NY (ARANYA, PINYA, NYAM NYAM) ENCARA QUE JA NO SONA IGUAL ... AIXÍ I TOT ELS DEIS QUE ÉS UNA LLETRA QUE NO ÉS MASSA EMPRADA I QUE PER AIXÒ ÉS MÉS COMPLICAT TROBAR PARAULES QUE LA CONTENEN. 
PODEN PRACTICAR LA GRAFIA DE LA LLETRA AMB PLASTELINA, PASTA DE SAL, DINS UNA CAPSA DE SABATES PLENA DE FARINA, SAL O SUCRE, ETC...
SEGUIDAMENT PODEN TRAÇAR AMB EL DIT LA LLETRA AL PAPER TANTES VEGADES COM VULGUIN I FINALMENT AMB RETOLADORS DE COLORS LA PODEN REPASSAR MOLTES VEGADES.
DESPRÉS PODEU MIRAR QUINS NOMS TENIM DELS PAPAS , MAMAS O GERMANS I COPIAR-LOS AMB RETOLADORS DE COLORS AL FULL, I FINALMENT PODEN PRACTICAR LA LLETRA Y ARREU DE TOT EL FULL SOBRANT AMB RETOLADORS DE COLORS TAMBE. 
A L'HORA D'ESCRIURE ELS NOMS COMPLETS ELS PODEU AJUDAR ESCRIVINT-LOS PRIMER AMB LLETRES RETALLADES, IMANTADES, FETES EN PLASTELINA, PRACTICADES A UNA PISSARRA VELLEDA, PRACTICADES A UN ALTRE FULL, ETC, SEGONS LA NECESSITAT DE L'INFANT. TAMBE LI PODEU ESCRIURE EN LLAPIS O PLASTIDECOR GROC I QUE ELL HO REPASSI PER DAMUNT AMB RETOLADORS. TOTES LES FORMES SON BONES. FINS I TOT SI ELS VOLEU AJUDAR AGAFANT-LOS LA MA TAMBE PODEU.


PROPOSTA DE TREBALL EMOCIONAL

COM JA SABEM, AVUI DIA, LES FAMÍLIES ENS TROBAM EN UN MOMENT DE CANVI, RETROBAMENT, CONNEXIÓ I EVOLUCIÓ. MÉS QUE MAI NECESSITAM ACOMPANYAMENT EN AQUEST PROCÉS PER AFAVORIR EL BENESTAR DE TOTA LA COMUNITAT, PERÒ SOBRETOT DELS NOSTRES PETITS I PETITES. 

I POT SER, EL MÉS IMPORTANT, ÉS L'ACOMPANYAMENT EMOCIONAL, UNA MIRADA, UN SOMRIURE, UNA ABRAÇADA, UNA BESADA, UNA CARÍCIA, I FINS I TOT SABER QUE T'ESTAN ESCOLTANT I CUIDANT.

QUAN PARLAM D'ACOMPANYAMENT EMOCIONAL PARLAM DE RECONÉIXER I POSAR NOM A LES EMOCIONS, SABER QUÈ ENS ESTÀ PASSANT, QUÈ ESTEIM SENTINT,... AMB PARAULES DOLCES I EMPÀTIQUES. D'AQUESTA MANERA ENS ACOSTAM A L'INFANT DES DEL RESPECTE I L'ESCOLTA I L'ACOMPANYAM PER AJUDAR-LO A CANALITZAR LA SEVA EMOCIÓ. 

SEGUINT AMB EL TREBALL DE LES EMOCIONS I ELS SENTIMENTS INICIAT LA SETMANA ANTERIOR, AQUESTA PROPOSTA VA ENCAMINADA A L'ESMENTAT ACOMPANYAMENT EMOCIONAL.  PER AIXÒ VOS PROPOSAM:

1. CONVERSA: QUINA SITUACIÓ, FET, ESEDEVENIMENT NOU O ESPECIAL HA SORGIT A CASA DES DEL CONFINAMENT?

2. DIBUIXAR O FOTOGRAFIAR LA SITUACIÓ, FET O ESDEVENIMENT.

3. L'INFANT HA D'ESCRIURE (EN LA MESURA DE LES SEVES CAPACITATS, POT SER UNA SOLA PARAULA) EN QUÈ CONSISTEIX LA SITUACIÓ, FET O ESDEVENIMENT.

AQUESTA PROPOSTA ÉS TOTALMENT ADAPTABLE A LES  DIFERENTS CONDICIONS I POSSIBILITATS DE CADA INFANT I FAMÍLIA I ÉS VOLUNTÀRIA.

EM PODEU ENVIAR LES FOTOGRAFIES O DIBUIXOS I ELS TEXTOS ESCRITS PELS INFANTS AL MEU CORREU: mrsbert@ceipnovacabana.net

MOLT D'ÀNIM FAMÍLIES! GRÀCIES PER LA VOSTRA IMPLICACIÓ!

A mode d'exemple vos diré que en meu cas el confinament em va dur a començar a practicar esport (una classe molt simple de cardio) amb el meu fill, a la cotxeria, cada horabaixa. També vos he de dir que la dinàmica ens va durar un grapat de setmanes només, jejeje, però va ser una experiència totalment nova.



PROPOSTA DE MATEMÀTIQUES

HOLA NINS I NINES! CONEIXEU EL JOC DE L'OCA? VOS AGRADA JUGAR-HI?

IDÒ AQUESTA SETMANA TENIM UNA SOPRESA: EL JOC DE MAMMA MIA

PODEU TROBAR LES NORMES DEL JOC I COM ES JUGA MÉS ENVANT.

AIXÍ, QUE A TREURE ELS DAUS I A COMPTAR!

L'OBJECTIU D'AQUESTA ACTIVITAT ÉS GAUDIR DEL JOC, EN PRIMER LLOC, AIXÍ COM TAMBÉ EL TREBALL DELS CONCEPTES DE PERDRE I GUANYAR, EL RECONEIXEMENT DE LES MESTRES (RECORDAR ELS SEUS NOMS), LA LECTURA DELS NOMS DE LES MESTRES, I COM NO EL TREBALL DELS NÚMEROS I DE LES HABILITATS LÒGICOMATEMÀTIQUES, UTILITZANT COM A INSTRUMENT EL DAU.

NORMES DEL JOC

QUÈ NECESSITAM
  2 JUGADORS
. 1+2
                      DAU                 FITXES


COM ES JUGA



ENS COL.LOCAM A LA CASELLA DE  SORTIDA


SEGUIM LES 
SI CAUS EN AQUESTA CASELLA...HAURÀS D’AVANÇAR A UNA ALTRA CASELLA IGUAL QUE AQUESTA.



ÀNGELA: SI CAUS A N’AQUEIXA CASELLA ESTÀS UNA RONDA SENSE TIRAR PERQUÈ UNA CANÇÓ QUEDES A CANTAR

SI ARRIBES A PSICO, PODRÀS PUJAR PER L’ESCALA I TORNAR A LA CASELLA DE NA M.JOSÉ.

SI CAUS EN AQUESTA CASELLA…
RETROCEDEIXES FINS A LA CASELLA 3 PER ANAR A TREURE LES BICIS DEL PATI AMB NA DOLORS.
SANDRA: SI CAUS A N’AQUEIXA CASELLA HAS DE FER 7 BOTS A PEU COIX.
CRISTINA: SI CAUS A N’AQUEIXA CASELLA HAS DE RETROCEDIR A LA CASELLA 6 PER ANAR A CERCAR EN JACK
MARGA: SI CAUS A N’AQUEIXA CASELLA ESTÀS UNA RONDA SENSE TIRAR PERQUÈ HAS DE FER UN PIPÍ I RENTAR-TE SES MANS.
NATALIA: SI CAUS A N’AQUEIXA CASELLA HAS D’AVANÇAR FINS A LA CASELLA 29 .

SI CAUS EN AQUESTA CASELLA …
RETROCEDEIXES FINS A LA CASELLA 22 PER ANAR A CERCAR UN CONTE


EL PRIMER JUGADOR QUE ARRIBI AL FINAL …HA GUANYAT!






AQUÍ PODEU TROBAR EL JOC DE MAMMA MIA AMB BONA QUALITAT (PER IMPRIMIR):


https://drive.google.com/file/d/1vHmpF09uKvsr69KKAVNgys62QmfMQYSC/view?usp=sharing




No hay comentarios:

Publicar un comentario