lunes, 25 de mayo de 2020

BON DIA I BON DILLUNS FAMÍLIES!! ESPER QUE TOT VAGI MOLT BÉ . AQUÍ VOS DEIX LES
3 PROPOSTES D'AQUEIXA SETMANA. LA 1A DE LECTOESCRIPTURA, LA 2A DE TREBALL
EMOCIONAL I LA 3A DE MATEMÀTIQUES.
I RECORDAU, DEMÀ A LES 18:00 H TENIM UN MEET SI HO TENIU BÉ I VOS FA GANES.
SALUT!!!

PROPOSTA LECTOESCRIPTURA

ESTIMADES FAMÍLIES: JA HEM TREBALLAT TOTES  LES LLETRES DE LES
QUALS TENÍEM EL REFERENTS DE PARES I/O GERMANS, PER LA QUAL
COSA NOMÉS ENS RESTEN LES LLETRES QUE JA NO EN DISPOSAM
CAP NOM I QUE TAMPOC NO UTILITZAM TANT , PERÒ PER DONAR PER
TANCADA AQUEIXA PROPOSTA DE L’ABECEDARI AQUEIXA SETMANA
PODRÍEU ACABAR DE TREBALLAR  AQUEIXES LLETRES. 
EN EL NOSTRE CAS SÓN LES SEGÜENTS:

W  U  NY  Q  Z  K

A NIVELL ORAL PODEU TREBALLAR EL SO DE CADA UNA D’ELLES  I
CERCAR PARAULES QUE COMENCIN O QUE CONTENGUIN LA LLETRA
EN QÜESTIÓ.

A NIVELL ESCRIT PODEN PRACTICAR LA GRAFIA AMB QUALSEVOL
TIPUS DE MATERIAL QUE TENGUEU  A CASA: AMB FARINA, SAL, SUCRE,
XOCOLATA FUS, RETOLADOR VELLEDA, LLAPIS, RETOLADOR NORMAL,...
TAMBÉ PODEN INTENTAR ESCRIURE ALGUNES DE LES PARAULES QUE
SE VOS HAN OCORREGUT.

COM A DARRERA FEINA VOS PROPOSARIA QUE LA PLASMASSIN DE
FORMA LLIURE, ÉS A DIR, SI VOLEU MANTENIR EL MODEL QUE HEM
SEGUIT FINS ARA PERFECTE, I SI VOLEU UNIFICAR TOTES LES
LLETRES A UN MATEIX FULL TAMBÉ ÉS POSSIBLE (ÉS A DIR,
QUE ESCRIGUIN LES LLETRES A UN MATEIX PAPER, EN
DIFERENTS COLORS PER EXEMPLE) I SI VOLEU DEIXAR
VOLAR UN POC MÉS LA IMAGINACIÓ I FER UNA REPRESENTACIÓ
TOTALMENT DIFERENT TAMBÉ POT QUEDAR DIVERTIT. (EXEMPLES:
A UNA CARTULINA GRAN, AMB FORMA DE COLLAGE, SI VOS ANIMAU
A REPRESENTAR LES LLETRES AMB ELS VOSTROS COSSOS DE FORMA INDIVIDUAL,
PARELLA, TOTS JUNTS,... ETC) TOT
SERÀ BEN REBUT.


















PROPOSTA TREBALL EMOCIONAL

AMB QUINES PERSONES O FAMILIARS T'HAS RETROBAT?
A ON? QUÈ HAS SENTIT? QUÈ HAS FET?

COM JA SABEM, AVUI DIA, LES FAMÍLIES ENS TROBAM EN UN
MOMENT DE CANVI, RETROBAMENT, CONNEXIÓ I EVOLUCIÓ.
MÉS QUE MAI NECESSITAM ACOMPANYAMENT EN AQUEST
PROCÉS PER AFAVORIR EL BENESTAR DE TOTA LA COMUNITAT,
PERÒ SOBRETOT DELS NOSTRES PETITS I PETITES. 

I POT SER, EL MÉS IMPORTANT, ÉS L'ACOMPANYAMENT
EMOCIONAL, UNA MIRADA, UN SOMRIURE, UNA ABRAÇADA,
UNA BESADA, UNA CARÍCIA, I FINS I TOT SABER QUE
T'ESTAN ESCOLTANT I CUIDANT.

QUAN PARLAM D'ACOMPANYAMENT EMOCIONAL PARLAM
DE RECONÉIXER I POSAR NOM A LES EMOCIONS, SABER
QUÈ ENS ESTÀ PASSANT, QUÈ ESTEIM SENTINT,... AMB
PARAULES DOLCES I EMPÀTIQUES. D'AQUESTA MANERA
ENS ACOSTAM A L'INFANT DES DEL RESPECTE I L'ESCOLTA I
L'ACOMPANYAM PER AJUDAR-LO A CANALITZAR LA SEVA EMOCIÓ. 

SEGUINT AMB EL TREBALL DE LES EMOCIONS I ELS SENTIMENTS
JA INICIAT, AQUESTA PROPOSTA VA ENCAMINADA A
L'ESMENTAT ACOMPANYAMENT EMOCIONAL.  PER AIXÒ VOS
PROPOSAM:

1. CONVERSA:AMB QUINES PERSONES O FAMILIARS T'HAS
RETROBAT? A ON? COM? QUÈ HAS SENTIT? QUÈ HAS FET? 

2. DIBUIXAR O FOTOGRAFIAR EL MOMENT I LES PERSONES,
EL LLOC,...

3. L'INFANT HA D'ESCRIURE AM QUI S'HA RETROBAT? I QUÈ
HA SENTIT? 

AQUÍ, VOSALTRES, EL PODEU AJUDAR ESCRIVINT JUNTS ABANS
A UN ALTRE FULL O PISSARRA LA PARAULA, FRASE O TEXT, CADA
INFANT AL SEU NIVELL I RITME. 
AIXÍ DESPRÉS L'INFANT NOMÉS L'HAURÀ DE COPIAR. (AQUÍ ÉS MOLT
IMPORTANT LA FEINA PRÈVIA D'ESCRIURE JUNTS). 
IGUALMENT L'ADULT POT COMPLETAR AMB TRANSCRIPCIONS LA
PARAULA O TEXT ESCRIT PER L'INFANT, AIXÍ COM TRANSCRIVINT
LA RESTA DE PREGUNTES: A ON? COM? QUÈ HAS FET?... 

4. ESCRIURE EL NOM I DATA (OPCIONAL).

AQUESTA PROPOSTA ÉS TOTALMENT ADAPTABLE A LES 
DIFERENTS CONDICIONS I POSSIBILITATS DE CADA INFANT I
FAMÍLIA I ÉS VOLUNTÀRIA.

EM PODEU ENVIAR LES FOTOGRAFIES O DIBUIXOS I ELS TEXTOS
ESCRITS PELS INFANTS AL MEU CORREU: mrsbert@ceipnovacabana.net

MOLT D'ÀNIM FAMÍLIES! GRÀCIES PER LA VOSTRA IMPLICACIÓ!

A MODE D'EXEMPLE:
Fa una setmana va venir a veure'm una amiga que feia quasi 3 mesos que no veia. Vàrem estar 2 hores xerrant a defora, al jardí; Ella no està passant per un bon moment a nivell personal i es va sincerar amb mi. Feia molt de temps que no aconsellava a una amiga i em vaig sentir bé amb mi mateixa de veure-la tan aliviada, de veure que s'havia llevat un pes de sobre, i me va alegrar tornar a veure i a sentir aprop persones que són importants a la meva vida.


PROPOSTA DE MATEMÀTIQUES

A CONTINUACIÓ US PROPOSAM OBSERVAR AQUESTA FOTOGRAFIA, TÉ  4 OBJECTES. TRES TENEN CARACTERÍSTIQUES EN COMÚ, UN ÉS L’INTRÚS.





Què és?
Aquest és un recurs lògic i visual molt engrescador, que es pot fer servir per treballar qualsevol tema a qualsevol nivell, des d’infantil fins a Batxillerat.
Com funciona?
Es tracta de trobar una característica que agermana tres elements deixant fora el quart, que serà l’intrús. Però la gràcia d’aquest joc, és que s’han de poder agermanar totes les combinacions possibles de tres elements, de manera que cada un sempre pot ser l’intrús dels altres tres.
Un exemple:

En aquest grup de siurells...
1. Tots són dimonis però el primer eś un intrús perquè és una dama.
2. Tots estan pintats però el segon és un intrús perquè no hi està.
3. Tots tenen la mateixa mida però el tercer és un intrús perquè és més gran.
4. Tots van a peu, però el quart és un intrús perquè va a cavall.






AQUESTA PROPOSTA MATEMÀTICA ÉS PER OBSERVAR QUALITATS DELS OBJECTES (FORMA, COLOR, TAMANY, POSICIÓ, …) I DONAR ARGUMENTS (DIR PER QUÈ). AMB AQUESTA ACTIVITAT TREBALLAM EL LLENGUATGE VERBAL, EL RAONAMENT, LA CATEGORITZACIÓ, ... AL MATEIX TEMPS ENS PODEM REFLEXIONAR SOM IGUALS O DIFERENTS SEGONS EN ALLÒ EN QUÈ ENS FIXEM!

AQUÍ US DEIXO UNES FOTOGRAFIES D’INTRUSSOS AMB COSES QUE TENIM PER CASA…





MÉS INFORMACIÓ:


ESPEREM QUE PASSEU UNA ESTONA PLEGATS… DESCOBRINT INTRUSSOS!!


No hay comentarios:

Publicar un comentario