ENS COMUNICAM AMB L'ESCRIPTURA
APRENEM A ESCRIURE AL LLARG DE TOTA LA VIDA. ÉS UN PROCÉS LENT, DIFÍCIL I COMPLEX. CAL RESPECTAR EL RITME DE CADA INFANT I POTENCIAR UN APRENENTATGE COMPRENSIU DE LA LECTURA I L'ESCRIPTURA.
EN GENERAL, ELS NINS I NINES PASSEN PER UNA SÈRIE D'ETAPES EN EL PROCÉS DE L'ESCRIPTURA:
ESCRIPTURES INDIFERENCIADES
ESCRIPTURES DIFERENCIADES
FA LLETRES. A OBJECTES DIFERENTS, ESCRIPTURES DIFERENTS
- LLETRES INVENTADES
- LLETRES CONEGUDES
ESCRIPTURES SIL.LÀBIQUES
ESCRIU UNA LLETRA PER A CADA SÍL.LABA.
- SIL.LÀBICA: ESCRIU QUALSEVOL LLETRA
- SIL.LÀBICA VOCÀLICA: ESCRIU LES VOCALS
- SIL.LÀBICA CONSONÀNTICA: ESCRIU LA VOCAL I/O CONSONANT
ESCRIPTURAS SIL.LÀBIQUES ALFABÈTIQUES
COMENÇA A ESCRIURE MÉS D'UNA LLETRA PER A CADA SÍL.LABA
ESCRIPTURES ALFABÈTIQUES
QUAN ESCRIU ESTABLEIX LA CORRESPONDÈNCIA ENTRE SONS I GRAFIES. L'INFANT TÉ UN BON DOMINI DEL CODI PERÒ ENCARA LI FALTA APRENDRE BONA PART DE L'ORTOGRAFIA.
" L'ESCRIPTURA ÉS IMPORTANT A DINS L'ESCOLA, PERQUÈ ÉS IMPORTANT A FORA DE L'ESCOLA" . EMILIA FERREIRO.
ESCRIVIM PER A ORGANITZAR LA INFORMACIÓ
ESCRIVIM PER A EXPLICAR COSES QUE ENS PASSEN
A L'IGUAL QUE NECESSITAM DEL LLENGUATGE ORAL PER EXPLICAR ALS ALTRES ALLÒ QUE VOLEM DIR; SOVINT, NECESSITAM DEL LLENGUATGE ESCRIT PER EXPLICAR COSES QUE ENS INTERESSEN (TEXTOS REALS DEL NOSTRE ENTORN...). CADASCÚ INTERPRETA EL TEXT A LA SEVA MANERA I HO PLASMA AL PAPER.
ESCRIVIM PER APRENDRE PARAULES DIFÍCILS.
ESCRIVIM PERQUÈ ENS AGRADA
ESCRIVIM PER ESTUDIAR COSES QUE VOLEM SABER
ESCRIVIM PER ENRECORDAR-NOS DE COSES QUE ENS INTERESSEN
ESCRIVIM PER ENVIAR MISSATGES O CARTES A LES PERSONES QUE ESTIMAM
ESCRIVIM PER COMUNICAR-NOS AMB ELS QUE SÓN ENFORA
ESCRIVIM NOTES PER ALS NOSTRES PARES I MARES
COMENÇA A ESCRIURE MÉS D'UNA LLETRA PER A CADA SÍL.LABA
ESCRIPTURES ALFABÈTIQUES
QUAN ESCRIU ESTABLEIX LA CORRESPONDÈNCIA ENTRE SONS I GRAFIES. L'INFANT TÉ UN BON DOMINI DEL CODI PERÒ ENCARA LI FALTA APRENDRE BONA PART DE L'ORTOGRAFIA.
" L'ESCRIPTURA ÉS IMPORTANT A DINS L'ESCOLA, PERQUÈ ÉS IMPORTANT A FORA DE L'ESCOLA" . EMILIA FERREIRO.
ESCRIVIM PER A ORGANITZAR LA INFORMACIÓ
ESCRIVIM PER A EXPLICAR COSES QUE ENS PASSEN
A L'IGUAL QUE NECESSITAM DEL LLENGUATGE ORAL PER EXPLICAR ALS ALTRES ALLÒ QUE VOLEM DIR; SOVINT, NECESSITAM DEL LLENGUATGE ESCRIT PER EXPLICAR COSES QUE ENS INTERESSEN (TEXTOS REALS DEL NOSTRE ENTORN...). CADASCÚ INTERPRETA EL TEXT A LA SEVA MANERA I HO PLASMA AL PAPER.
ESCRIVIM PER APRENDRE PARAULES DIFÍCILS.
ESCRIVIM PERQUÈ ENS AGRADA
ESCRIVIM PER ESTUDIAR COSES QUE VOLEM SABER
ESCRIVIM PER ENRECORDAR-NOS DE COSES QUE ENS INTERESSEN
ESCRIVIM PER ENVIAR MISSATGES O CARTES A LES PERSONES QUE ESTIMAM
ESCRIVIM PER COMUNICAR-NOS AMB ELS QUE SÓN ENFORA
ESCRIVIM NOTES PER ALS NOSTRES PARES I MARES
l'objectiu d'aqueixa entrada és que pogueu identificar millor l'etapa en què es troba la vostra filla o fill, i que entengueu fàcilment per la tipologia de fases que solen passar
Molt interessant! Gràcies per publicar-ho. Bon cap de setmana!
ResponderEliminar