viernes, 24 de abril de 2020

Sant Jordi

PER SEGUIR AMB LA CELEBRACIÓ DEL DIA DE SANT JORDI...


...VOS COMPARTEIXO EL AUDIO-CONTE DE "LES TRES LLEGENDES DE SANT JORDI" ON HEM PARTICIPAT TOTES LES MESTRES D'EDUCACIÓ D'INFANTIL.  VA DEDICAT A TOTS ELS NOSTRES ALUMNES, AMB MOLT IL.LUSIÓ, FANTASIA I LECTURA:



VOS PROPOSAM QUE A PARTIR DEL CONTE FACEU LES SEGÜENTS ACTIVITATS:

1. UNA CONVERSA I PARLEU DE:
  • QUINS SÓN ELS PERSONATGES DEL CONTE? 
  • QUIN COLOR REPRESENTA A CADA PERSONATGE-ELEMENT DEL CONTE?
  • COM VA VESTIT CADA PERSONATGE? QUINS ELEMENTS DU?
  • AMB QUIN PERSONATGE T'IDENTIFIQUES? 
  • COM INVENTARIES UN NOU CONTE DE LA LLEGENDA DE SANT JORDI?
  • QUINA DE LES TRES VERSIONS T'HA AGRADAT MÉS? I PER QUÈ?
  • SI HAGUÉSSIS DE TRIAR UNA VERSIÓ QUINA SERIA? I SI LI HAGUÉSSIS DE CANVIAR EL FINAL, QUIN NOU FINAL INVENTARIES?
  • QUIN TÍTOL POSARIEN AL NOU CONTE QUE HAN CREAT?
ELS ADULTS PODEU TRANSCRIURE LES IDEES QUE ELS INFANTS VOS DIGUIN.




2. UN DIBUIX - PORTADA DEL CONTE. ES POT FER DE DUES MANERES.

  • FORMA 1: L'INFANT DIBUIXA CADA PERSONATGE O ELEMENT A UN PAPER DEL SEU COLOR REPRESENTATIU. 
         PER EXEMPLE: LA PRINCESA A UN PAPER DE COLOR ROSA O LILA
                                    EL CAVALLER A UN PAPER GRIS O BLAU
                                    EL DRAC A UN PAPER VERD
                                    LA ROSA A UN PAPER DE COLOR VERMELL
                                    EL CAVALL A UN PAPER BLANC.
         
         DESPRÉS, ES RETALLARAN D'UN EN UN I S'AFERRARAN A UN ALTRE SUPORT (DIN A-3 O DIN-A4) QUE FARÀ DE FONS I PODRÀ SER D'UN ALTRE COLOR.

A MODE D'EXEMPLE (FORMA 1):
 




  • FORMA 2: L'INFANT DIBUIXA CADA PERSONATGE O ELEMENT DEL SEU COLOR REPRESENTATIU (AMB RETOLADORS, FUSTES, CERES) A UN FULL DIN-A4 O DIN-A3 DE COLOR BLANC.
         PER EXEMPLE: LA PRINCESA DE COLOR ROSA O LILA
                                    EL CAVALLER DE COLOR GRIS O BLAU
                                    EL DRAC DE COLOR VERD
                                    LA ROSA DE COLOR VERMELL
                                    EL CAVALL DE COLOR NEGRE

A MODE D'EXEMPLE (FORMA 2):







3. ESCRIURE UN TÍTOL AL DIBUIX (ESCRIT PER L'INFANT):
  • PODEU TRANSCRIURE LES SEVES ESCRIPTURES AL DEVORA.
  • PODEU AJUDAR A L'INFANT ESCRIVINT EL TÍTOL JUNTS ABANS A UN ALTRE FULL O PISSARRA, PARAULA PER PARAULA. AIXÍ DESPRÉS L'INFANT NOMÉS L'HAURÀ DE COPIAR. (ÉS MOLT IMPORTANT LA FEINA PRÈVIA D'ESCRIURE JUNTS).

AMPLIACIÓ DE L'ACTIVITAT PER SI QUALCÚ VOL TREBALLAR UNA MICA MÉS

4. ESCRIPTURA DELS NOMS DELS PERSONATGES-ELEMENTS: DRAC, CAVALLER, PRINCESA, ROSA, CAVALL,...(A MODE D'AMPLIACIÓ DE L'ACTIVITAT)

5. IDENTIFICACIÓ EMOCIONAL: OMPLIR LA GRAELLA AMB L'EMOCIÓ QUE SENT CADA PERSONATGE EN CADA UNA DE LES VERSIONS. LA GRAELLA LA PODEU OMPLIR TANT ELS ADULTS COM L'INFANT. EL MÉS IMPORTANT ÉS PARLAR DELS SENTIMENTS I IDENTICAR-LOS. 

EN LA VERSIÓ 1: QUÈ SENT EL CAVALLER? QUÈ SENT LA PRINCESA? QUÈ SENT EL DRAC?
EN LA VERSIÓ 2: QUÈ SENT EL CAVALLER? QUÈ SENT LA PRINCESA? QUÈ SENT EL DRAC?
EN LA VERSIÓ 3: QUÈ SENT EL CAVALLER? QUÈ SENT LA PRINCESA? QUÈ SENT EL DRAC?


CAVALLER
PRINCESA
DRAC
VERSIÓ 1
CAVALLER



VERSIÓ 2
PRINCESA



VERSIÓ 3
DRAC




PODEU FER-ME ARRIBAR LES PRODUCCIONS, DIBUIXOS, CONVERSES DELS INFANTS, TRANSCRIPCIONS I GRAELLES AL MEU CORREU, ESTIRÉ MOLT CONTENTA DE VEURE-LES!

EMAIL: mrsbert@ceipnovacabana.net

TOTES LES ACTIVITATS PROPOSADES SÓN VOLUNTÀRIES I ADAPTABLES A QUALSEVOL CIRCUMSTÀCIA O POSSIBILITAT.

GRÀCIES FAMÍLIES! ESPER QUE HAGUEU PASSAT UN FELIÇ DIA I SETMANA DEL LLIBRE!

SALUT I FORÇA! TOT ANIRÀ BÉ! 

No hay comentarios:

Publicar un comentario