jueves, 19 de marzo de 2020

ACTIVITATS A CASA


ESTIMADES FAMÍLIES, VOS PAS ALGUNES PROPOSTES D'ANGLÈS.


Amb el cd rom que venia amb el llibre poden practicar vocabulari i escoltar les històries de la unitat 1 a la 4 que és el que hem treballat a classe fins ara.


Veure vídeos a youtube on poden escoltar les cançons del bon dia i veure contes i dibuixos en anglès: 

DAILY ROUTINES NIVELL 4 ANYS
  1. Days of the week song
  1. What’s the weather like today? song
  1. Bye, bye song

 I UNES ALTRES ELABORADES PER L'EQUIP DE SUPORT DEL CENTRE UNA MICA MÉS ESPECÍFIQUES, SOBRETOT PER ALS INFANTS AMB DIFICULTATS DE PARLA.

EQUIP DE SUPORT D’EDUCACIÓ INFANTIL (AL, ATE, PT)

RECOMANACIONS PER AQUELLS ALUMNES QUE PRESENTEN DIFICULTATS AMB:

  • L'ACCEPTACIÓ DELS CANVIS
  • L’EXPRESSIÓ ORAL
  • LA COMPRENSIÓ ORAL
  • LES TRANSICIONS (PASSAR  D’UNA ACTIVITAT A UNA ALTRA)

A partir dels llistats d’activitats que les tutores us han facilitat, heu d’intentar organitzar-ho tenint en compte un parell de cosetes:
  1. Realitzar un horari cada dia amb allò que voleu que l’infant realitzi. El podeu fer a partir de dibuixos molt senzills, un davall l’altre. Així ells poden anar taxant el que fan i poden veure el que han de fer després. 
  2. Intentar alternar activitats que els agradin molt amb altres que els suposin una mica d’esforç.
  3. Incloure premis (reforç positiu) al final del llistat de tasques.

Altres activitats que podeu incloure són:
  • Treballar l’autonomia: cordar i descordar les sabates amb velcro; llevar i posar sabates, calçons, camisetes, pijama, jaqueta, pujar i baixar cremalleres de la motxilla, la jaqueta, estirar la cadira de davall la taula per seure’s…
  • Dur la roba neta  al bany i la bruta al cistell.
  • Treballar l’ús del mocador per a llevar-se el moc ( important saber mantenir una correcta higiene nasal)  i que sigui l’infant que tiri el paper a la paperera.
  • Parar i desparar taula: dur el seu plat, tassó, cuberts, torcaboques a la taula i retirar-lo en acabar.
  • Realitzar activitats manipulatives d’enfilar objectes foradats en un cordó o un pal de pinxo clavat a una bolla de plastilina, fer classificacions per colors, aparellar retoladors gruixats amb els seus taps corresponents…
  • Fer puzles d’encaixos o d’altres més complicats segons les seves capacitats.
  • Construir torres, ponts, parets… amb peces de Lego
  • Jugar amb plastilina (fer xurros, bolletes, espirals…)
  • Treballar el “dame” posant-li uns 4 objectes coneguts sobre la taula (botellets d’aigua, cotxe, unes claus…) per tal que el nin ens vagi donant l’objecte que li demanam amb la mà estirada. També ho podem fer amb fotos de membres de la família (“dame a papá”), fotos d’accions bàsiques (comer, beber, dormir…).
  • Treballar  “assenyalar” posant-li coses que li agraden a la vista però fora del seu abast perquè ens ho hagi de demanar (nosaltres li modelarem el braç i el ditet, braç i dit index estirat)
  • Fomentar que faci eleccions, també assenyalant, entre dos objectes, camisetes, pel.lícules, galletes, jocs … i sempre que sigui possible acompanyat de sons o paraules.
  • Fer bimbolles de sabó, jugar amb globus, pilotes, “bolos”…
  • Escoltar i cantar cançonetes, millor acompanyades de gestos pels infants que no tenen llenguatge verbal.
  • Jugar a fer pessigolletes, massatges per l’esquena,  la panxeta, el cap, els braços, cames… i altres jocs sensorials (Podeu mirar el video: “10 bolsas sensoriales” d’Eugenia Romero)
  • Treballar la motricitat tant fina  (“12 actividades de motricidad fina”) com gruixada (botar,  córrer, enfilar-se, caminar de genollons, empènyer o estirar objectes més pesats…)
  • Contes senzills, amb solapes que guardin sorpreses com per ex: On és l’Spot? o la seva versió digital ¿Dónde está Pupo?. Altres contes: “El gegant de guix”, Los tres cerditos de Walt Disney… Contes amb pictogrames

Al blog “El sonido de la hierba al crecer” trobareu moltes altres activitats per fer amb els infants i també, molta informació per la família

“12 recursos tecnològics per treballar amb infants autistes”. Entre ells destaquen: Dia a dia, Secuencias,  ARASAAC (Portal Aragonès de Comunicació Augmentativa i Alternativa), Soy visual...

. Soyvisual és un sistema de comunicació augmentativa que compta amb un gran banc de fotografies, làmines i diversos materials gràfics, així com una app amb exercicis pràctics de diferents nivells. Soyvisual està dirigit a persones amb dificultats de comunicació i del llenguatge: trastorns de l’espectre autista, diversitat funcional, afàsia, traumatismes, degeneració cognitiva etc. Encara que, per la seva versatilitat, el pot utilitzar qualsevol persona que ho desitgi o ho necessiti. Els recursos que ofereixen són totalment gratuïts i s’amplien mensualment. Soyvisual compta amb un banc de fotografies per aquelles persones que encara no entenen bé els pictogrames o que necessiten fer la transició per reconèixer els conceptes.

No hay comentarios:

Publicar un comentario